FOLLOWERS

Tuesday, September 29, 2009

My 13th Anniversary


26 September 2009, genaplah 13 tahun aku melayari bahtera perkahwinan dengan hubby yang ku sayangi, Amer. Tiada apa-apa yang menarik yang hendak kuceritakan tentang aniversaryku ini. Tiada kejutan manis yang kuterima. Hariku berjalan seperti biasa. Aku bersyukur kerana sepanjang 13 tahun melayari bahtera perkahwinan, hidupku amat bahagia sekali dan telah dikurniakan 4 orang cahayamata. Sudah terlalu banyak liku-liku yang telah ku tempohi dan semua ini mengukuhkan lagi kasih sayang di antara kami berdua.
Impian dan pengarapan seorang isteri agar suaminya sensitif tentang tarikh-tarikh istimewa dalam rumahtangga. Tapi suamiku bukanlah romantik orangnya untuk berikan sejambak mawar merah, buat tempahan candlelight dinner dekat restoran mewah, berikan kejutan-kejutan yang manis seperti yang boleh kita lihat di dalam drama-drama tv. Tapi aku bersyukur mempunyai seorang suami yang penyabar dengan karenahku, sebagai teman untukku berbicara apa saja, tempatku meluahkan masalah, banyak menolongku terutama sekali dalam menyediakan juadah di dapur, melayan karenah anak-anak. Aku menerima dirinya seadanya walaupun di alam hati aku juga teringin dilayani sebagai seorang puteri walau hanya sehari...'hmmm bilakan akan berlaku saat-saat itu?..entahlah...impian dan pengharapan hanyalah angan-angan..tak tahulah bilakah ianya akan kesampaian..

"Aku berdoa agar perkahwinan dan ikatan yang dibina atas dasar cinta ini berkekalan sampai ke Syurga dan aku berdoa semoga hari-hari tuaku kelak, ada suamiku disisi untuk menemaniku dan seandainya diberi pilihan, biarlah aku yang pergi dulu sebelum suamiku, kerana tanpa dirimu, pincanglah aku.. Amin.. "


kenangan zaman percintaan tahun 1992..


5 comments:

Lady of Leisure said...

happy anniversary kak..
lady doakan semoga akak berbahagia..

MIEZA said...

Thanks Lady..akak pon harap2 begitu jugak...

fisa othman said...

happy anniversary mieza...
moga kekal hingga akhir hayat..
errrmmm yer la ku pn impikn layanan bak puteri...
p umpama mimpi yg x akan jd realiti..uhukss..

MIEZA said...

Thank you fisa..hmmm..bilalah akan menjadi kenyataan ye..

risa said...

tahniah ye my fren..
yg penting kite bahagia kan..
tak sume org nasibnye sama kan mieza...
emmmmm...teruskan berusaha memikat hati somi dan hanya dialah satu hingga akhir nyawa..kan kan kan
mmuaaaaaaaaahhhhhhhhhh....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin